Friday 18 November 2011

Bingkisan Kenangan...

Rindu dihati dek kenangan 9 tahun yang lalu. Kenangan yang sukar dilupakan. Kenangan yang kian memahat dijiwa dan fikiranku. Semakin ingin aku lupakan, semakin kuat ia terpahat dimindaku. Itu la rindu. Rindu pada sesuatu yang telah berlalu. Tika aku belum kenal erti derita dan kesedihan. Tika aku tidak menyedari perasaan yang indah wujud didalam hatiku. Ketika aku masih di alam khayalan dan kegembiraan. Dan ketika aku masih dibuai mimpi indah serta belum mengenal erti kehidupan.

Biarpun masa berlalu, tetapi kenangan 9 tahun lalu masih segar dalam ingatanku. Wujudnya tanpa aku sedari, kasihnya tanpa aku undang, sayangnya bukan kerna dek jemputanku, semuanya tidak sengaja. Tidak sengaja untuk menyulam perasaan diusia semuda itu.

Biarpun dibibir kuungkapkan benci dan menyampah tetapi tanpa disedari hatiku telah menyulam perasaan yang tidak pernah dijangka. Perasaan yang aku sendiri tidak sedari sehingga aku mula kehilangannya. Perasaan yang membuatkan aku terluka. Biarpun aku tak pernah tahu perasaan sebenarnya buatku dan biarpun dia hanya ingin memainkan perasaan aku dan biarpun dia adalah pertemuan dan perpisahan yang tak dirancang, tetapi aku tetap ikhlas menerima takdir ini. Takdir yang mengajar aku erti kematangan dan dewasa.  

Dan biarpun kerinduaan dan kenangan itu akan hilang dek masa tetapi aku masih memerlukan ruang untuk diriku melupakan semua itu. Ruang untuk bersendirian dan ruang untuk kembali mencari cinta dan redha Ilahi.

Luka itu pasti akan terubat dek masa yang berlalu.





Kalau Berminat..Jangan Segan nak Klik. Percuma

Commercial Break by Nuffug